2013. október 11., péntek

Seventeen letters to Niall


A vonat csak haladt, Niall pedig távolba révedő tekintettel bámult ki az ablakon. Fogalma sem volt, hogy hol lehetnek, egyszerűen csak nézett maga elé és gondolkodott. Tudta, hogy ideje lenne már felbontani a tizenhetedik levél borítékát, de egyszerűen képtelen volt rá. Ujjai elnehezedtek és ólomsúlyokként húzták le kezeit. Fejét az ablaküvegnek támasztotta, már majdnem elragadta az álmok világa, mikor egy hangos olasz család nyitotta ki a kabin ajtaját és egy emberként próbálták bepréselni magukat az ajtón. Egy nő és két gyerek. 

Pontosan ez volt az, amire Niall a legkevésbé vágyott. A család legfiatalabb tagja egy barna bőrű lány volt, nagyjából a tízen évei elején. Nem kiabált, nem mutogatott és nem próbált vele képet csinálni, de látta, hogy felismerte. Csintalanul magyarázott, és produkálta magát, míg bátyja egy labdát kezdett a vele szemben lévő ülésnek rugdosni. 

A cserfes kislány folyamatosan Niall arcát figyelte, mosolygott rá, és próbált észrevétlenül is, de kapcsolatot teremteni a fiúval. Testvére labda rugdosása egyre csak zavarta Niallt, és képtelen volt levenni a szemét a fiú koszos lábairól. Mindig újra és újra belerúgott a labdába, ezzel szörnyű dobolást keltve a kabin csekély belső terében. 

Niall végre rávette magát a következő levél felbontására. Remélte, hogy az majd elvonja a figyelmét a pokoli utazásról. 

„Kedves Niall, 

A minap eltűnődtem rajta, milyen lenne egy napon egyszerűen felébredni egy idegen helyen és nem emlékezni rá, hogy ki is vagyok… hogy ki voltam én. Magányos, üres, de legalább eltűnne ez az állandó fájdalom a szívemből. Éjjel nappal gyötör. Rémálmok zaklatnak éjszaka, s már az álmaim között sem lelhetek megnyugvást ó, drága Niall! Nem tudom már egyszerűen azt sem álmodni, hogy értem jössz és elviszel ebből a koszfészekből, mert ott is végül minden rosszul alakul. Nap, mint nap megálmodom, ahogy téged is elveszítelek, ahogy a szüleimet. 

Róluk még nem is meséltem neked. 

Anyám hosszú vöröses szőke hajkoronával büszkélkedhetett, és ragyogó mosollyal. Sokszor viselt vörös rúzst, mely kihangsúlyozta fehér fogsorát. Apám fekete hajú, barátságos tekintetű emberként volt ismert, fogorvosként dolgozott. Nem voltak anyagi problémáink, mindent megkaptam, amit csak szerettem volna, talán még azt is, amit nem. 

Anyám nagyon finom süteményeket tudott sütni, minden ünnep alkalmával összeszedte a családot, és feledhetetlen hangulatot varázsolt. Az a típusú ember volt, aki betölti a teret a kisugárzásával, ha otthon van. Körülötte még a porszemek is életre keltek. Vidáman dudorászva takarított, sütött, főzött. Mikor haza értünk, mindig friss étel illata járta át a konyhát, és meleg vacsorával fogadott. Mikor a közelben volt, minden életre kelt körülötte, mint egy filmben. Valószínűleg valamilyen varázserővel bírt. 

Apám sokat dolgozott, de minden este, mikor haza ért volt ideje foglalkozni velem is. Tévét néztünk, és társasjátékokkal játszottunk, megtanította a szorzótáblát és sokszor segített a matematika házi feladatomban is. Azóta nem megy a matek, hogy ő nem tud segíteni benne. Rájöttem, hogy buta vagyok. 

Néha, amikor hétvégén mindketten szabadnaposak voltak, reggel nyolcig aludtunk, aztán rajzfilmeket néztünk. Kávéztak közben és nevettek. Minden olyan vidám volt, egyszerű. Sosem gondoltam volna, hogy ez egy nap megszűnik. Sosem gondoltam rá, hogy ilyen hirtelen veszítem el őket. 

Miután diagnosztizálták Eliza betegségét, minden megváltozott. Anyám azután már nem dudorászott, nem volt ideje sütögetni, hiszen az idő java részét Elizával a kórházban töltötték. Ezalatt apám mirelit rántott húst sütött, zacskós rizzsel. 

Azt hittem meg fog gyógyulni, haza jön majd, és minden rendbe jön úgy, ahogy azelőtt is volt. 

Egy este elhatározták, hogy kimozdulnak végre. Megkértek, hogy vigyázzak Elizára, nem volt sok dolgom, csak ott lenni mellette. Már aludt, csak ott kellett ülnöm, és figyelni rá. Szüleim pedig elmentek valami munkahelyi összejövetelre, amin illő volt részt venniük. 

Elizát akkor már kezelték, nem sokkal azelőtt kezdett kihullani a gyönyörű szőke haja is. Azt gondoltam, hogy alszik, így nem is kell igazán figyelnem rá. Játszani kezdtem, és ez teljesen elvonta a figyelmem. Teljesen elfelejtettem, hogy Eliza is ott van. Halk óvatos léptekkel próbált kitámolyogni hozzám, de út közben elesett, annyira gyenge volt és kiszolgáltatott. 

Oda siettem hozzá, nagyon rosszul nézett ki, megijedtem. Azonnal tárcsáztam anyám telefonszámát, és kétségbeesetten hisztiztem valamit arról, hogy Eliza meg fog halni. Természetesen ők mindent hátrahagyva azonnal elindultak azon a fagyos téli éjszakán. Az utak lefagyva, a hó pedig csak esett és esett. Annyira siettek, hogy a kocsi megcsúszott az úton és egy kamion elé sodródott. Anyám azonnal meghalt, apám pedig a mentőben. Már nem tudtak rajta segíteni. 

Csak vártam, és vártam rájuk, de nem jöttek, helyette egy mentő autó állt meg a ház előtt, és belőle két fiatal férfi szaladt be a házba, megbizonyosodtak arról, hogy jó helyen járnak, majd elvitték Elizát. Velük mentem én is. 

Apám az utolsó szavaival lediktálta nekik a címet, és Eliza nevét. Még akkor is csak rá gondolt… Haragudtam ezért, haragudtam mindkettejükre, amiért csak Eliza számított nekik. Szerettem őt, mert a húgom volt végül is, de akaratlanul is elvonta rólam a szüleim figyelmét, az összes szeretetük csak neki jutott.” 

Niall kétségbeesést és elhagyatottságot érzett a szavakban. Charlie őszintén bemerte vallani, hogy neheztelt haldokló húgára, amiért az megbetegedett és figyelmet igényelt. Ez az őszinteség, nem hogy eltántorította volna Niallt a lánytól, még inkább beleszeretett miatta. 

Az olasz nő rikácsolni kezdett a fiúval, és elvette tőle a labdát, amíg Niall a sorokba merülve elmélkedett. A hangos kiabálásra felnézett, a nő nem volt szép, de sovány, fiatal harmincas éveiben járó lehetett, így Niall kizártnak tartotta, hogy minkét gyerek az övé legyen. Valószínűleg a dadájuk, gondolta. 

Később aztán magamat hibáztattam mindenért. Az egész az én hibám volt, én nem tudtam vigyázni Elizára, és ezért kellett sürgősen riasztani a szüleimet. Ha nem hisztiztem volna úgy, mintha komoly baj történt volna, talán még ma is élnének. Az én hibám, hogy meghaltak… Minden egyes nap érzem ezt a fájdalmat, az űrt, amit maguk után hagytak, és tudom, hogy csakis én tehetek róla egyes egyedül! 

Sajnálom, hogy megint ilyen irányba terelődött a történetem. Egyszerűen képtelen vagyok magamban tartani ezeket az önvádakat, pedig már Lola is mondta, hogy teljesen feleslegesen emésztem magam emiatt. 

A múltkor megkérdezte, hogy írom-e még a leveleket, és én azt válaszoltam neki, hogy nem. Nem akartam, hogy tudjon róla, mert tudom, hogy ellenzi az egészet. Még nem tudom abbahagyni az írást. Olyan nehéz elengedni téged! Most mennem kell. Majd írok még…

Sok szeretettel
Charlie 

Niall végig nézte, ahogy az az apró nő összeszedi, és kicipeli a kabinból a gyerekeket, majd tekintete a kopasz pasasra terelődött, aki hatalmasakat ásítva olvasgatta továbbra is a könyvét. Akaratlanul is felsóhajtott, miközben visszahajtogatta a levelet a borítékba. 

Charlie, tarts ki még egy kicsit! Jövök – gondolta. 



10 megjegyzés:

  1. Szia, hát nem is tudom mit mondjak, szörnyű volt megtudni, hogyan is haltak meg Charlie szülei...rettenetes, és milyen szörnyű lehetett a két kislánynak. :( Jaj annyira sajnálom.
    A levelekből most már tényleg csak a kilátástalanság és a fájdalom sugárzik. Sőt nekem is annyira fáj, hogy szenved / szenvedett.
    Niall még mindig édes, aranyos, kedves stb, remélem boldog lesz mikor rátalál Charlire.

    Ebben a pillanatban arra gondoltam, hogy lehet Charlie él még mikor Niall rátalál...talán kómában van? Vagy már nem él? Vagy még mindig az árvaházban van? Az első kettő opcióra szavazok. :(

    Várom a kövit. Fantasztikus lett.

    xx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,
      Kómában? Ez érdekesen hangzik:D Mesélj még erről PMben:DD
      Sajnos többet nem mondhatok... igazából már így is spoiler:D
      ~xx

      Törlés
  2. Nagyon-nagyon-nagyon jóó! *-* Már annyira érdekel, hogy mi lesz a vége! Bár szomorú vagyok, mert már csak 4 levél van hátra... :(
    Mikor lesz már péntek?? xDD ♥♥♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj...♥ Előbb élvezd ki a hétvégét, ráérsz hétfőig. Aztán onnantól várni a pénteket!:DD
      ~xx

      Törlés
  3. Ahh, imádom.♥
    Egyszerre szomorú és vidám és megható... Niall pedig.... Annyira eltudom képzelni, hogy ő valóságban is ilyen "törődöm másokkal" "együtt érzek másokkal" ember. ♥
    Charlie levelei egyre jobban elszomorítanak. :( Annyira félek, hogy mi lesz.. Nem szeretném, hogy esteleg Niall-al vagy Charlie-val történjen valami... De viszont az túl egyszerű lenne,hogy Niall megtalálja Charlie-t és elmond neki mindent, majd boldogan élnek míg meg nem halnak. :D :(
    Fantasztikus lett ez a rész is. Alig várom a következőt. :3 ♥♥♥ ^^ xx

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm:D
      Igazából itt a történet a levelekről szól, és ezekről a kis vívódásokról, meg a traumáról, amit Charlie levelei jelenetnek Niallnek. Az, hogy a vége mi lesz, pedig hamarosan kiderül:DD
      ~xx

      Törlés
  4. Meglepetés nálam.. :) http://missadelahun.blogspot.hu/p/koszonom-az-elso-dijamat-pille-cukornak.html

    VálaszTörlés
  5. Egyre jobban közeledünk a vége felé. Minden levél egy újabb adag fájdalmat és bánatot tartalmaz.
    El sem tudom képzelni, hogy Charlie hogyan tud élni ennyi fájdalommal a szívében. Nincs aki megölelje, aki kedves szavakkal bátorítsa. Teljesen egyedül van, csak a szomorú, tragikus emlékei maradtak. Hatalmas erő lakozik benne, tiszteletre méltó.

    Niall pedig annyira édes, hogy mindenáron meg akarja találni a lányt. Remélem, hogy sikerül neki és időben oda ér hozzá.
    Megható, hogy mennyire szereti Charlie-t, pedig személyesen sosem találkoztak! Jajj úgy szorítok, hogy boldog véget érjen a történet!

    Tetszett, fantasztikus vagy!

    puszillak, Cami

    VálaszTörlés
  6. Ilyen se volt még,hogy egy héttel később írtam,de a gimi annyira leveszi az energiáimat.Már szombaton! elkezdtem írni a kommentet,de nem tudtam befejzni a tanulás miatt.Most végre van pár percem,de teljesen le vagyok fáradva....az egyetlen ami feldob az az új rész ebben a történetben.Még egyszer sem sírtam úgy igazán a részek alatt,de most igen.Annyira szomorú ez az egész,és mikor már azt hiszem hogy rosszbb nem lehet,akkor jön egy új levél ami még fájdalmasabb,mint a többi.Már teljesen kikészít,hogy nem tudom mi lesz és én mindig a rosszra gondolok előbb,de most tényleg hiszem hogy ennek a történetnek jól kell végződnie.Tudom,hogy Charlie mit érzett Elizával kapcsolatban,mert van egy húgom és amikor kisebb voltam mindig féltékeny voltam rá.Szegény,nem elég,hogy meghaltak a szülei,úgy érzi,hogy miatta történt....
    Én is akarok egy Niall-t,már meg is találtam,csak az a gond hogy túl tökéletes hozzám és biztos nem tetszem neki.Visszatérve Niall-re:szinte már megható,hogy milyen odadással próbálja megtalálni Charlie-t akit valójában nem is ismer.Ez annyira édes és szép :,,(
    Már megint rohannom kell,ugyhogy csak annyi,hogy nagyon várom a következőt és ha nem írok komit az nem azt jelenti,hogy nem olvasom,hanem azt hogy a spanyol házi és tanulnivaló közepén ülök és 5 perc szabadidőm sincs.
    Szilvi <3 <3 <3 <3 <3

    VálaszTörlés